Przejdź do głównej zawartości

O lukrze plastycznym słów kilka.

Lukier Plastyczny, zaczęłam z nim pracować.... no trochę temu :p Zaczęło się od filiżanki z lukru którą dostałam od przyjaciółki na urodziny. No i złapałam bakcyla :) Może zbyt dużo nie robiłam, ale ostatnimi czasy wyrobiłam już swoją "taktykę" co do robienia lukru, którą z chęcią się z wami podzielę.
Niektórzy myślą: hmmm...lukier plastyczny, tyle roboty, ale wcale tak nie jest  :) 


Lukier plastyczny
  • cukier puder
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 1 łyżeczka glukozy
  • 5-6 łyżeczek gorącej wody
  • opcjonalnie: barwniki spożywcze
W internecie znajdziecie wiele przepisów, ja ułatwiłam sobie trochę życie i nie muszę jakoś dużo odmierzać i uważać czy nie za dużo, czy nie za mało. To jak w końcu zrobić?
Na początku trzeba zagotować wodę, do filiżanki wsypać żelatynę i glukozę, zalać podaną ilością wody i dobrze wymieszać. Ostawić aż do rozpuszczenia się żelatyny, wszystko dobrze wymieszać, aby nie było żadnych grudek. 
Następnie na matę silikonową wysypać dowolną ilość cukru pudru, w zależności ile akurat potrzebujecie. Dodać łyżeczkę roztworu żelatyny no i zaczynamy mieszać. (ja na około garść cukru pudru daję łyżeczkę roztworu). Na początku radzę mieszać łyżeczką, aż masa będzie trochę twardsza, potem już można wyrabiać rękami. Gdy masa będzie gotowa, najlepiej od razu formować z niej pożądane figury, formy. Ja wyrabiam masę, rozwałkowuje i wycinam dany szczegół "układanki".

Co z kolorowym lukrem? Postępujemy tak samo, barwnik wystarczy dodać przed wlaniem roztworu żelatyny. 

Pamiętajcie, jeżeli wydaje się wam, że masa wychodzi zbyt mokra lub się jeszcze klei, możecie dodać więcej cukru. Jeżeli odwrotnie, jest za sucha, wystarczy dodać odrobinę roztworu. 


Tak wiem, czytając to wydaje się skomplikowane, ale uwierzcie takie nie jest, można się czuć jak mały chemik w kuchni :) 

Co do rzeczy które robię z masy cukrowej? Jak na razie wszystkie które robiłam były płaskie. Drukowałam sobie lub rysowałam szablon. Wycinałam wszystkie pojedyncze części i wycinałam za pomocą ostrego noża w masie. Jeżeli będzie rozwałkowywać masę, radzę rozwałkować na ok. 1-1,5 cm. Dzięki temu łatwiej będzie, już gotowe figury, przenosić.

Co zrobić z wieloma małymi częściami które trzeba połączyć? Ja robię to za pomocą pędzelka i lukru zrobionego z cukru pudru i wody. 

Jeżeli wszystko już gotowe, posklejane, uformowane, odstawcie na kilka godzin, najlepiej na cały dzień, aż wszystko przeschnie i stwardnieje :)

No i gotowe! Gratuluję, że dotrwaliście aż do końca tego postu i mam nadzieję, że wypróbujecie mój sposób na lukier :) Co różni mój sposób od innych? Możemy odmierzyć odpowiednią ilość cukru pudru, dzięki czemu masa nie zostaje i nie schnie w szafkach :)

No teraz już chyba koniec mojego pisania, możecie trochę pooglądać :)











Komentarze

  1. polecam dodać trochę gliceryny, wtedy masa jest bardziej elastyczna i nie pęka...a dodatkowo można lekko zreanimować masę, która nam trochę podeschła :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!