Przejdź do głównej zawartości

Motywacja dla każdego!

W biegu obozwym i po ostatnich komentarzach co do bloga, stwierdziłam, że może przyda się Wam trochę motywacji :)

(Wydaje się długie, ale po przeczytaniu naprawdę poczujecie się inaczej :D )


żródło: google - grafika

Dla mnie motywacją są Wasze słowa, Wasze komentarze, wiadomości, które dostaję. Gdy piszecie, że ciasto, które zrobiliście jest pyszne i to właśnie z mojego przepisu, czuję i wiem, że zrobiłam coś dobrego i dotarło to do kogoś. Samo to, że mnie odwiedzacie, to też jest motywujące, wiem, że to co napisałam zostało przez kogoś przeczytane. Nie wiem z jakim skutkiem, ale mam nadzieję, że pozytywnym.
Za to chciałam Wam podziękować, za to, że jesteście :)

No to teraz do motywacji, jedna z czytelniczek bloga, powiedziała mi kiedyś, że ona to ogląda tego bloga i zawsze chce coś upiec, ale jakoś do tego nie dochodzi.
Też jesteś często w takiej sytuacji? Nie musisz czytać koniecznie mojego bloga, ale czytając blogi innych, mówisz: "nie, bo mi nie wyjdzie", "nie mam takiej formy do pieczenia" itp.
Jeżeli jesteś  jedną z tych osób, powiedz sobie, że możesz to zrobić. Gotowanie jest dla każdego, kuchnia nie gryzie, a w niej znajduje się dużo nieodkrytych skarbów.

Zdanie "nie mam takiej formy" - ale masz inną, może nawet i lepszą. W przepisie podano tortownicę o 28 cm średnicy, a ty masz tylko taką 26 cm. Nie martw się tym, ciasto wyjdzie po prostu wyższe, może nie będzie tak idealne jak na zdjęciu, ale kto powiedział, że takie musi być.

Wcale nie potrzebujesz super przyrządów, specjalnych worków cukierniczych, (chociaż są bardzo przydatne :p), tylek do kremów, czy silikonowej szpatułki. Tak, to wszystko pomaga, ułatwia gotowanie, ale nie jest niezbędne. Wszystko można czymś zastąpić, na początku starczy zwykła łyżka, a krem można nałożyć bardzo artystycznie, bez żadnych worków czy tylek.

Pamiętajcie, ciasto nie musi wyglądać tak samo jak te na zdjęciu, dodajcie mu własnego charakteru, możecie przez nie pokazać, jacy jesteście.


"Nie mam tych składników, a i tak nie wyjdzie" - poszukaj w kuchni, może niezbyt często tam przebywasz i nie wiesz, że cynamon leży w szafce, a mąka to to takie białe, którego rzadko używasz :)

Jeżeli naprawdę nie masz składników, do tego akurat ciasta, poczytaj komentarze innych, często piszą tam o zamiennikach. Jak już naprawdę wszystko jest potrzebne w tym cieście, a Ty akurat nie masz tego jednego składnika, poszukaj innego przepisu. Szukaj ich pod względem: co mam w kuchni.

Ostateczna wersja, gdy nie masz mąki, jajek lub innych podstawowych rzeczy, są 2 opcje: iść do sklepu, albo do sąsiadki :D

Nie bójcie się pieczenia/gotowania. Jak mówiłam kuchnia nie gryzie, wręcz przeciwnie, chce być używana. No bo kto widział, żeby kuchnia stała taka nieużywana?
Mieszkacie z rodziną? Mamą, tatą? Super! To znaczy, że jeszcze nie wiesz, co kryje Twoja kuchnia. Spytaj mamy, ona będzie wiedzieć, co masz, a czego nie. Może zaproś wszystkich do wspólnego gotowania? Dzięki temu pobędziecie razem i porozmawiacie. To czasami trudne, gdy każdy jest zabiegany, chodzi do pracy/szkoły.

Jeszcze jedno, obiecuję, że ostatnie. Często słyszę, jeżeli przynoszę ciasto na spotkanie lub inne tego typu rzeczy: "Jejku, ile ty to musiałaś robić", "jakie to jest pracochłonne, brawo dla Ciebie". Widzę, że dużo osób tak myśli, nie mówię, torty z figurkami, w stylu angielskim zajmują trochę czasu, ale zwykłe ciasta?
Mylicie się! Jeżeli piszę, że ciasto musi siedzieć w piekarniku godzinę - no i co z tego? Można przy okazji posprzątać kuchnię, pokój. Porozmawiać z rodziną, zadzwonić do koleżanki. Jest wiele rzeczy, które można w tym czasie zrobić.

Kończąc, nie bójcie się tego, że Wam nie wyjdzie, najlepsi też tak zaczynali. Przede wszystkim, nie bójcie się swojej kuchni, tam naprawdę nie jest tak źle. Ciasto nieładnie wygląda? Boisz się, co inni powiedzą? No i co z tego, powiedz, że tak ma być, że to nowy styl w gastronomii.

Przeczytaliście wszystko? Brawo! Jestem dumna, teraz weź i idź do kuchni, dowiedz się na początku, gdzie ona się znajduje, no i do dzieła, to nie takie trudne! :)









Komentarze

  1. Fajny post, przeczytam go jeszcze raz jak będę w cukierniczym dołku, że coś co sobie wyobrażałam w mojej głowie wyszło "jak zwykle" inaczej :) Pozdrawiam gorąco !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!