Przejdź do głównej zawartości

Kawowe babeczki z polewą kawową

Odkryłam te babeczki na nowo. Robiłam je dawno temu, ale średnio wyszły,  tym razem trochę pozmieniałam proporcje i zrobiłam do nich polewę kawową :) Robiłam je w tym tygodniu już drugi raz, pierwsze były polane białą czekoladą, takie połączenie również polecam! 
Babeczki można zaliczyć do - niecodziennych :) Możecie zrobić je gdy będziecie mieli gości czy zrobić coś nowego do popołudniowej herbaty - chyba, że lubicie łączyć kawę z kawą :)

Babeczki kawowe z polewą czekoladową 
przepis na 12 sztuk
  • 200 g mąki pszennej
  • 150 g miękkiego masła
  • 100 g cukru
  • 2 jajka
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 80 ml mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 10 g kakao
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 3 łyżki gorącej wody
   Polewa kawowa
  • 100 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru
  • 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
Masło ubijamy w misce razem z cukrem. Następnie dodajemy jajka i miksujemy. Dodajemy mleko i mieszamy aż do powstania jednolitej masy. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Mąkę dodajemy do masy i wszystko dobrze miksujemy. 1/3 masy przekładamy do innej miski, dodajemy ekstrakt z wanilii i miksujemy. 
Kawę rozpuszczamy w 3 łyżkach gorącej wody, czekamy aż ostygnie. Tak przygotowaną kawę i kakao dodajemy do 2/3 masy i dobrze miksujemy. 
Formę na muffiny wykładamy papilotkami. Do papilotek dajemy po łyżce ciemnej masy i łyżeczce jasnej. Tak przygotowane babeczki wkładamy do nagrzanego na 180 st C piekarnika, na ok. 20 minut. Gotowe babeczki zostawiamy do ostudzenia.

Polewa: Śmietanę przelewamy do rondelka, dodajemy cukier i mieszamy. Następnie wsypujemy kawę, i dobrze mieszamy aż do rozpuszczenia. Ilość kawy zależy od was, u mnie wyszło 2-3 łyżeczki, wszystko zależy od was, najlepiej skosztować i ocenić :) Śmietanę gotujemy aż lekko zgęstnieje, u mnie zajęło to 4-5 minut. Polewę ściągamy z ognia i czekamy chwilę aż schłodnieje. Babeczki polać polewą i gotowe :) Można podawać!







                                      FOLLOW ME ON  FACEBOOK  OR  INSTAGRAM

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!