Przejdź do głównej zawartości

Pancakes gryczano-orkiszowe - idealne placuszki na śniadanie!

Gdy mam wolne w pracy lub zbliża się weekend i mam trochę więcej czasu na celebrowanie śniadania, robię właśnie pancake's - zwane też racuchami, placuszkami, naleśnikami śniadaniowymi. Generalnie jak kto woli :p
Robiąc takie śniadanie, wiem, że mogę chwilę dłużej posiedzieć w piżamie, delektować się kawą i poczytać książkę - takie poranki lubię najbardziej :)

Pancakes gryczano-orkiszowe
składniki na ok. 7-8 placuszków

  • 2 łyżki mąki gryczanej
  • 2 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • opcjonalnie cukier trzcinowy 
dodatkowo
  • ulubione owoce
  • cukier puder
  • syrop klonowy
  • i inne Wasze ulubione dodatki :)
Jajko i jogurt mieszamy za pomocą trzepaczki. Dodajemy mąki i proszek do pieczenia. Wszystko dobrze mieszamy, masa ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Jeżeli będzie za gęsta, dodajcie trochę jogurtu lub mleka. Patelnię rozgrzewamy i smarujemy lekko olejem za pomocą pędzelka lub kawałka ręcznika papierowego. Nakładamy na patelnię ciasto, około jednej łyżki na jeden placek. Smażymy za każdej strony na złoty kolor. Podajemy z ulubionymi dodatkami. 
Do tego ulubiona gazeta/książka, kawa i można zaczynać dzień! :)




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czekoladowa pokusa - ciasto czekoladowe z polewą czekoladową.

Lody bananowe z masłem orzechowym i jogurtem naturalnym - bez maszyny!

Owsiane pieguski - pełnoziarniste, bez cukru!