Przejdź do głównej zawartości

Gofry owsiane - idealne na śniadanie!

Posmakowały mi ostatnio gofry :) Szczególnie te na śniadanie. Gdy mam wolny  poranek, chętnie mieszam składniki na ciasto, idę do ogródka po owoce i cieszę się świeżymi, jeszcze ciepłymi goframi! Do tego ulubiona zielona herbata i tak mogę zaczynać każdy dzień!
Dzisiaj mam dla was kolejny przepis na gofry, tym razem owsiane - pyszne, zdrowe śniadanie i doskonałe rozpoczęcie dnia. Nic tylko wyciągnąć gofrownicę z szafki i piec!

Gofry owsiane
na ok. 5 gofrów

  • 60 g mąki owsianej 
  • 1 jajko
  • pół szklanki maślanki/kefiru/jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki cukru trzcinowego (można ominąć)
dodatkowo
  • odrobina oleju do natłuszczenia gofrownicy
  • ulubione owoce - u mnie śliwki
Jajko mieszamy razem z maślanką/kefirem/jogurtem, wsypujemy cukier i wszystko mieszamy. Do masy dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko dobrze mieszamy aż powstanie gładka, jednolita masa. Jeżeli ciasto będzie bardzo gęste, możecie dodać trochę więcej maślanki lub trochę mleka. 
Nagrzewamy gofrownicę. Smarujemy lekko olejem, najlepiej za pomocą pędzelka lub ręcznika papierowego. Ciasto nakładamy na ROZGRZANĄ gofrownicę. U mnie około 2 łyżki ciasta, wszystko zależy od wielkości waszej gofrownicy :) Gofry pieczemy na złoty kolor. Jemy jeszcze ciepłe z ulubionymi owcami. 
Gotowe!





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!