Przejdź do głównej zawartości

Truskawkowy sernik na zimno i herbaciana lemoniada!

Sezon na truskawki - uwielbiam! U mnie codziennie do obiadu, na podwieczorek, śniadanie coś z truskawek, tu koktajl, tam lody, a gdy mam trochę więcej czasu, wtedy robię z mamą dżemy i kompoty :)
Dzisiaj mam dla was sernik na zimno :) Nie goszczą one zbyt często u mnie, ale gdy już go zrobię, znika w mgnieniu oka. Naprawdę polecam go zrobić, nie jest zbyt skomplikowany :) Do tego orzeźwiająca lemoniada, ja robię swoją na bazie zielonej herbaty, naprawdę orzeźwia i dobrze smakuję!

Truskawkowy sernik na zimno na spodzie z ciasteczek

  • 500 g mielonego twarogu
  • 300 ml jogurtu naturalnego
  • 400 g + 100 g truskawek
  • 2-3 łyżki cukru
  • 200 g ciastek (u mnie kruche zbożowe, mogą też być zwykłe herbatniki)
  • 70 g roztopionego masła
  •  20 g żelatyny
  • odrobina gorącej wody
Ciastka pokruszyć na "drobny mak"(ja zrobiłam to w malakserze), dodać roztopione masło, wszystko jeszcze raz wymieszać, żeby masło dobrze się rozprowadziło. Do zrobienia sernika potrzebujecie krąg do ciast, żeby wam się nic nie wylało :) Ustawcie sobie krąg do pożądanego rozmiaru, u mnie ok. średnica 24 cm, na sam dół dajemy pokruszone ciastka i wyrównujemy.

Truskawki zmiksować razem z jogurtem. Jeżeli posiadacie malakser, możecie wrzucić tam twaróg i go zmiksować, wtedy nie musicie specjalnie go mielić, do sera dodać masę jogurtowo-truskawkową, cukier i wszystko razem zmiksować, aż powstanie jednolita masa. Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie, dodać do masy, wszystko dobrze wymieszać.

Masę serową przelać uważnie na wcześniej wyłożone ciastka. Uważajcie, żeby krąg wam się nie rozluźnił, ja używam do mojego dodatkowo klamerek, świetnie się spisują :)
Tak gotowe ciasto włożyć do lodówki na co najmniej 3-4h. Po 2h resztę truskawek (100g), pokroić i ułożyć na górze sernika, wtedy nie zatopią się wam, tylko będą trzymać się u góry.

Lemoniada

  • zielona herbata
  • cytryna
  • kilka truskawek
  • kostki lodu
  • syrop z czarnego bzu (używam też syropu z lipy i lawendy, zależy na co mam ochotę)
Zaparzyć herbatę w kubku z 2 torebek. Pozostawić do lekkiego wystudzenia. Do dzbanka wrzucić pokrojone truskawki, plastry z połowy cytryny, sok z drugiej połówki, 2 garści kostek lodu. Zieloną herbatę wlać do dzbanka. Wszystko zalać dodatkowo wodą. Wszystko wymieszać, na sam koniec dodać syropu, zależnie od waszego smaku.

No i gotowe :)









FOLLOW ME ON  FACEBOOK  OR  INSTAGRAM

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!