Przejdź do głównej zawartości

Lizaki czekoladowe

Chcieliście kiedyś zrobić własne czekoladowe lizaki? Ja tak!
Stwierdzaliście pewnie w tedy, że nie macie odpowiednich foremek, patyczków i przez to nic wam nie wyjdzie. Wcale nie!
Mam dla was pomysł, niepotrzebne wam specjalne foremki silikonowe i jakieś patyczki.

potrzebujecie do tego tylko:
 papierowe papilotki na muffiny
 patyczki do szaszłyków

Jak przygotować foremki?

 patyczki do szaszłyków przycinamy na odpowiednią długość, u mnie to mniej więcej połowa.
w papilotce na samym dole, ale w ściance robimy dziurkę, wkładamy tam patyczek, tak aby był w połowie papilotki. Dalej nie wiecie jak? Macie tu na zdjęciu:



Co potrzebujecie do lizaków: (4 sztuki):

  •  50 g białej czekolady
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • m&m'sy
  • 1 herbatnik
  • trochę cukrowej posypki


Czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej, każdą osobno oczywiście.
 Do każdej papilotki wlewamy około łyżeczki czekolady, rozprowadzamy tak aby pokryła cały spód. Na to dajemy białą czekoladę, trochę mnie, żeby powstał "pierścień" z gorzkiej czekolady. Na samą górę dajemy m&m'sy, ciasto albo posypkę. W jeden lizak można włożyć swoją twórczość, wlałam pół na pół czekolad i szaszłykiem zrobiłam bohomazy.
Wstawić do lodówki najlepiej na noc, wtedy można je dłużej trzymać.
Gdy będziemy chcieli podać lizaki, wystarczy papilotkę podrzeć w miejscy gdzie włożyliśmy patyczek i delikatnie oddzielić lizaka od papieru.

No i to wszystko, takie to proste! Bez specjalnych foremek itp.




Można dać takie lizaki komuś w prezencie, wtedy wystarczy zapakować, zawiązać wstążką i gotowe!




Smacznego! :D





Komentarze

  1. Świetny pomysł! Sama nigdy bym na to nie wpadła. Zapisuję ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł z tymi lizakami :D Zdjęcie super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak nam smakowały, że zrobiłam swoją wersję :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!