Przejdź do głównej zawartości

Prosto, szybko, wygodnie - babka pół na pół

Dzisiaj mam dla Was prosty i łatwy przepis, jest to przepis na babkę. Idealna na "coś słodkiego" do kawy, herbaty, mleka, dla niespodziewanych gości. Tą babką przełamałam mój osobisty "dramat", gdzie każda babka kończyła się zakalcem. Ta wyszła idealnie!

No to jak z tą babką? Skusicie się?

Potrzebujecie:


  • 190 g masła lub margaryny
  • 200 g cukru
  • 4 jajka
  • 210 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • skórkę z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  odrobinę masła i bułki tartej do wysmarowania formy

Margarynę/masło ucieramy z cukrem, następnie dodajemy po kolei jajka.  Dalej mieszając dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto dzielimy na pół. Do jednej dodajemy kakao, a do drugiej skórkę z cytryny, dobrze wymieszać.
Formę - u mnie keksówka - wysmarować masłem i obsypać bułka tartą.
Do formy przełożyć najpierw jasne ciasto, następnie ciemne. Można przez środek ciasta przejechać widelcem albo nożem, przez co ciasto trochę się wymiesza i po upieczeniu zrobi się mały wzór.
Formę włożyć do nagrzanego do 180ºC piekarnika na około 20 minut, sprawdzić najlepiej za pomocą patyczka. 
Przed podaniem babkę oprószyć cukrem pudrem i gotowe!
Mówiłam przecież, że proste, nie? :D




Smacznego!




Tak sobie myślałam, może przeniosę Wasze ulubione przepisy ze starego bloga tutaj? Widzę, że dalej oglądacie różne przepisy i tak sobie myślałam, czy tu im nie będzie lepiej. Co Wy na to?  


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!